Polski produkt eksportowy

Polskie koleje to jedna z tych rzeczy, na które nasze społeczeństwo zwykło narzekać. Jednak warto wiedzieć, że mamy się również czym pochwalić.

Przynajmniej, gdy sięgnąć do historii kolei. Możemy tam zauważyć lokomotywę o nazwie SM42.

Maszynę tę produkowano od połowy lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku, aż do lat dziewięćdziesiątych. Większość lokomotyw była kupowana przez PKP, co jednak ciekawe, znalazł się również odbiorca zagraniczny.

Zobacz jakie analizatory spalin silnikowych mamy w ofercie http://katalizatory-podkarpackie.pl/jaroslaw.html

Maroko nabyło 37 sztuk SM42. Lokomotywa ta od początku swojego istnienia była uznawana za maszynę nowoczesną i wydajną, chociaż nie zabrakło również paru wpadek.

Podobnie jak w przypadku większości nowych maszyn, pierwszy okres produkcji to seria niewielkich usterek. Kolejne poprawki sprawiły jednak, że SM42 zaczęło dominować na polskich torach.

Do dziś jest to najliczniejsza seria lokomotyw korzystających z rodzimych trakcji. Jeśli spojrzeć na zdjęcia SM42 sprzed kilkudziesięciu lat i porównać je z dzisiejszym taborem, łatwo dojść do wniosku, że jeździmy przestarzałymi pociągami.

Nic bardziej mylnego. Stare modele są unowocześnianie – nie zmienia się tylko ich wygląd.